Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Astra F Bertone - sztywność nadwozia
#1
Sad 
Witam!
Chciałbym zacząć od tego że swój samochód posiadam od około 6 miesięcy i służy mi on na codzień.
Wiedziałem że samochody typu cabrio mają mniejszą sztywność nadwozia za sprawą swojego dachu. Wiedziałem że coś będzie trzeszczeć, pukać itd.
Kiedy było lato i droga była w miarę prosta bez wybojów to jeździ się elegancko co innego kiedy przez przypadek wjedzie się w studzienkę kanalizacyjną - efekt trzęsienia budy jest niemiły i bardzo wyraźny:kwasny: - myślałem że właśnie tak ma być i jest to normalne zjawisko (auto kupiłem na kołach 195/45/16 więc tym bardziej myślałem że z taką konfiguracją będzie poprostu trzęsło).
Kiedy spadł pierwszy śnieg kupiłem felgi 15 i nałożyłem na nie oryginalny rozmiar 195/55/15 na nierównościach było troszkę lepiej ale trzęsło dalej.
Ostatnio po długim czasie kiedy nasza pogoda przyzwyczaiła nas do temperatur grubo poniżej zera pozostawiając lód na jezdni i wszelkiego rodzaju nierówności przeżywam istny dramatShocking.
Samochód trzęsie się jak galareta. Mam wrażenie jakby przód (deska rozdzielcza i przednia szyba) trząsł się na boki wydając przy tym straszne odgłosy trzeszczenia i drżenia. Co oznacza że przy nawet małych dziurach w drodze bądź przy nierównościach poprzecznych na jednym kole na przemian z lewej i z prawej jestem zmuszony do hamowania do 40km/h - wtedy też trzęsie ale nie tak jak przy 60-70 :-P
Boję się i martwię o swoją Bertonkę dlatego proszę was o pomoc - może ktoś z was miał do czynienia z takimi objawami?
Czy rozpórka kielichów coś pomoże? Zawieszenie orginał - z tego co wiem to zawias jest z GSI.
Bardzo mnie cieszy Bertonka z wyglądu i jak jeździ po równym asfalcie. Jestem w niej zakochany ale jazda po nierównościach sprawia że kiedy kogoś wiozę ze sobą to się wstydzę :unsure:
Odpowiedz
#2
Ja sobie kiedyś zakładałem rozpórkę przednią kielichów i tylną w bagażniku na wysokości tylnej półki w golfie IV bo mając zawieszenie gwintowane również trochę mi wszystko latało ( zawiecha beton ) i powiem ci, że rozpórki raczej nie pomagają za wiele na trzeszczące plastiki i wnętrze auta. Owszem rozpórki działają, ale bardziej usztywniają auto poprawiając jego właściwości jezdne i zachowanie na zakrętach, nie zauważyłem żeby pomogło na wnętrze
Na Twoim miejscu sprawdziłbym dokładnie zawieszenie, spisz numery, wpisz w necie, może właśnie ktoś wymieniał na twardsze
Odpowiedz
#3
Zacząłem troszkę zaglądać i zauważyłem że mam zbyt wysokie ciśnienie w oponach (ale tylko o 0.3 bar). Jak będę gdzieś wyjeżdżał to zmniejszę i zobaczę czy będzie jakaś znacząca różnica.
Co do trzeszczących plastików - wcale nie jest źle. Chodzi głównie o to że trzeszczą słupki przedniej szyby które "ocierają się" o łączenie z dachem i szybami. Mam takie odczucia jakby przód względem tyłu pracował na boki.
Może kiedy zamontuję rozpórkę kielichów szyba przestanie chodzić na boki?

@up stolash twój golf był w cabrio?
Odpowiedz
#4
Witaj, mam taką samą Asterkę ale nie mam takich przygód jak Ty, moja ma 21 lat i naprawdę trzyma się drogi jak cholera.
Napewno sprawdź amorki z przodu i koła czy są wyważone i czy felgi mają odpowiednie ET. Możesz sprawdzić zamki dachu.
U mnie nie ma takiego przypadku, powiedz mi czy te trzeszczenia występują po przekroczeniu jakiejś szybkości i cały czas?
Odpowiedz
#5
Koła wyważone, felgi oryginalne 43ET. Zamki w dachu czyli te nad przednią szybą? - są raczej ok bo z uszczelek nic nie cieknie.
Trzeszczenie mniej mi przeszkadza jak trzęsienie nadwozia a dokładnie przodu na boki.
Trzęsienie występuje po najechaniu na nierówności już od około 30-40km/h
A więc amortyzatory do sprawdzenia Confuse
Zajmę się tym trochę później - żona zachorowała i opiekuje się potomkiem :-P
Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie co to może być?

Wyjechałem z domu umyć Bertonkę z soli i przy okazji sprawdziłem ciśnienie w oponach - szok - z przodu chłopaki z wulkanizacji nabili mi 3 bar a z tyłu 2.5bar... A byłem przekonany że z tym wszystko w porządku...
Aż wstyd się przyznać że po założeniu nowych opon nie sprawdzałem ciśnienia.
Teraz jest o niebo lepiej - dalej trochę trzęsie ale jest wszystko w normie - czuję ogromną różnicę. :-)
Problem uważam za rozwązany :-D Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :-)
Odpowiedz
#6
Sprawdź najlepiej amorki, jak bedziesz miał problem to wal śmiało !!!!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości